مدیرعامل آبفا شیراز گفت: افزایش حساسیت‌ها در شست و شو‌ها و موج‌های همه گیری ویروس کرونا، مصرف آب را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داده، با ورود به فصول گرم، کاهش باران و خشکسالی به‌ویژه در شیراز که به‌صورت طبیعی همواره با کمبود آب مواجه بوده، زنگ تنش آب و مدیریت مصرف را به صدا درآورده است.
کد خبر: ۹۶۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 02 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مدیرعامل آبفا شیراز گفت: افزایش حساسیت‌ها در شست و شو‌ها و موج‌های همه گیری ویروس کرونا، مصرف آب را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داده، با ورود به فصول گرم، کاهش باران و خشکسالی به‌ویژه در شیراز که به‌صورت طبیعی همواره با کمبود آب مواجه بوده، زنگ تنش آب و مدیریت مصرف را به صدا درآورده است.

بهمن بهروزی افزود: برای گذر از بحران کم‌آبی دست یاری به‌سوی مردم دراز کرده ایم تا برای گذر از تابستان سخت و طاقت‌فرسا به فکر مدیریت مصرف آب باشند.

وی از شهروندان خواستار کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب برای گذر از تابستان در سال ۱۴۰۰ شد و اظهارداشت: مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی مصرف در همه بخش‌ها ضروری است.

مدیرعامل آبفا شیراز با بیان اینکه گذر از بحران کم‌آبی نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است، ادامه داد: افزایش مصرف آب با ورود کولر‌های آبی تشدید می‌شود و این نگرانی‌ها را برای تأمین آب دو چندان می‌کند.

بهروزی گفت: نظارت بر کارکرد کولر‌های آبی شامل نصب سایبان، بررسی و کنترل نشت آب، تعویض پوشال به‌موقع و کاهش ساعت استفاده در شبانه‌روز و ساعات خنک، تا حدود ۳۰ درصد به کاهش مصرف آب می‌انجامد.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و ورود به فصول گرم از مردم درخواست می شود مصرف آب را مدیریت کنند تا شرایط بهره‌مندی از این نعمت برای همه فراهم شود.

برچسب ها: کمبود آب ، مصرف آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار